Menu
CZKMěna
Vyberte si kategorii
> Informace k zákonným a nadstandardním zárukám

Informace k zákonným a nadstandardním zárukám

 

► Zákonná záruční doba

Na veškeré spotřební zboží zakoupené spotřebitelem se vztahuje zákonná záruční doba 24 měsíců. Pro případ nákupu přes e-shop běží záruční doba ode dne doručení zboží na vaši adresu, případně od osobního převzetí. Datum objednání nebo zaplacení zde nehraje žádnou roli. V případě nákupu zboží na IČ je poskytnuta záruka v době trvání 12 měsíců.



► Nadstandardní záruční doba

V případě nákupu zboží, kde výrobce poskytuje nadstandardní záruční dobu (např. grafická karta se zárukou 36 měsíců, SSD disk se zárukou 60 měsíců, motor pračky 10 let apod.), je tato nadstandardní záruka poskytnuta všem bez výhrad. Některé nadstandardní záruky výrobců jsou podmíněny registrací produktu na stránkách výrobce.

Informace k reklamaci zboží naleznete zde: https://www.patro.cz/reklamace/




► Pojištění prodloužené záruky a náhodného poškození

U zvolených kategorií a produktů nabízíme možnost zakoupení prodloužené záruky. Podobně, jako je možné zakoupit prodlouženou záruku na zařízení HP (care pack), je možné u zvolených produktů v průběhu objednávky zakoupit prodlouženou záruku a pojištění proti náhodnému poškození, ztrátě. Pojištění prodloužené záruky nabízí rozšíření dvouleté standardní zákonné záruky. Vaše 100% ochrana proti všem záručním vadám až na 5 let.

Více informací k této službě naleznete zde: https://www.patro.cz/pojisteni-prodlouzene-zaruky-a-nahodneho-poskozeni/



 


► Když nakoupím na IČO, jsem spotřebitelem?

Spotřebitelem může být pouze člověk (fyzická osoba), který s podnikatelem uzavírá smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání. Taková společnost s ručením omezeným (právnická osoba) tedy spotřebitelem být za žádných okolností nemůže.

Uvedení identifikačního čísla osoby (IČO), daňového identifikačního čísla (DIČ), místa podnikání jako fakturační adresy na objednávce či ve smlouvě naznačuje prodávajícímu, že nejedná se spotřebitelem, ale s podnikatelem. I z povahy zboží či z objednaného množství může být zřejmá souvislost s předmětem podnikání kupujícího, například objednání pokladny na EET nebo 10 kusů LCD displejů.  

Na vztahy mezi dvěma podnikateli se zásadně nepoužije ochrana spotřebitele. Typickým příkladem je vyřizování reklamace v 30denní lhůtě. Tato lhůta platí pouze pro spotřebitele. Kupující, který je podnikatelem, si může s prodávajícím nad rámec zákonné odpovědnosti za vady při převzetí sjednat záruku za jakost. V takovém případě může prodávající v záručním listě uvést i lhůtu pro vyřízení případné reklamace. Není-li žádná lhůta určena či dohodnuta, použije se zákon, který prodávajícímu ukládá odstranit vady včas nebo v přiměřené lhůtě.

Další informace naleznete v obchodních podmínkách zde: https://www.patro.cz/obchodni-podminky/